Followers

Wednesday, August 17, 2011

ONLINE dan fungsinyer... alamak,, skema nyer tajuk. cam asigment kelas ACADEMIC WRITING la pulak.. hahaha

Firstly...
assalamualaikum w.b.t...
maaf lah... blog saya beberapa hari ni tak sihat... asyik berubah rupa jer..
almaklum lah..
designer dier kan seorang yang detail dan sentiasa mahu sesuatu yang perfect...
siapakah gerangan mok cik itu??
hihihihi
and then, selagi tak puas hati, saya akan terus mengedit-edit dan mengedit widget, templete dan segala bagai kat blog ini until hati saya puas... maybe.. kalau tak puas-puas selama-lamanya la kot...

hihihi

aperpon...
saya dua tiga hari sejak ketiadaan laki,
saya yang telah pulang ke kampung halaman dengan jutaan privacy tak mahu sesiapa jer termasuklah aweknyer in menganggunyer...
saya jadi meroyan....
dan dalam tempoh giler meroyan tu,
saya ader buat kajian...
research study,

yang kajiannya saya rasa mampu menyaingi
research study boipren saya di peringkat post-doct...
hahaha...

sebelum meneruskan dengan lebih lanjut...
izinkan saya bertanya...
APAKAH KEGUNAAN MEDIA ELEKTRONIK PADA ANDA??
i means,
senang ceritanya...
anda ada BLOG.... ada FACEBOOK.... TWEETER...MYSPACE... FRIENDSTER
dan segala bagai...
jadi..
APAKAH PENGISIAN ANDA TERHADAP PAGE2 YG TELAH ANDA CIPTA INI??
senangnya..
MUNG TULIH NATTE GAPPO DI FACEBOOP MUNG?
hahaha

1. DIARY
wah.. wah... wah...
agaknya manusia ini duit banyak sangat sampai buku kertas murah ni tak mau.. nak tulis kat kekunci kat screen LCD jer....
tak pun insan2 yang dah tak reti menulis kot... reti taip jer... sampai diary pun nak taip...
hak tui....
tapi kalau tulis diary dan diprivatekan.. ok la jugak...
tapi berapa ramai yg nak privatekan aper yg dier tulis???
macam2 benda pasal dier boleh tahu... sampai semalam dier makan nasi kedai mamak sampai tercirit.... terkentut dalam tutoiral... semua orang leh tahu.. manakan tidak, semuanyer diceritakan kan online....
yang paling parah, no IC pakwe.. IC laki, Mak ayah... semua pun nak tulis.......
rasa-rasa mamat NIGERIA yang tak pernah datang kat Malaysia ni pun kenal dier 100%..
ehem... ehem... mamat NIGERIA???
hahaha

2. MELEPASKAN GERAM
kalau menjengaah je kat page spesis ini...
habis jadi manusia bermulut jahat semua..
manakan tidak.....
dok menyumpah... seranah.... itik kat situ... angjing kat orang tu... segala jenis binatang...
dan ayat lucah keluar...
haiya punya orang!

3. ONLINE SHOP
walaupun kadang2 sakit hati ngan peniaga-peniaga online...
yang selalu buat iklan bersepah terutamanya kat FB saya,
namun saya nak puji manusia2 golongan ini sebab merekat bijak mengambil peluang...
bak kata amitabh bachan,"syabbas,... betii..."

4. BUKU MASAKAN
bila kita dan sekumpulan manusia lain berkongsi hobi yang sama,
maka lahirlah satu forum yang bercerita tentang benda yang sama....
dan kat dunia online ni...
salah satu hobi yang paling hidup,
ialah hobi masakan..,.
bersepah blog2 masakan yang mempamerkan pelbagai jenis resepi...
hmmm... pas ni nak g cari resepi masakan African ler..
hihihi

5. MENCARI CEWEK atau PACCAR
asal ambik gambar, upload ke PC... mesti nak kena edit dulu...
yang mata hitam nak edit kasi mata nampak biru2...
yang kulit gelap, tonekan kulit jadi putih melepak...
macam-macam...
kenapa?
sebab nak cari cewek la...
jumpa dapat yg tak hensem, tak gebu...
cari lagi...
sampaikan bersepah senarai kawan.....
yg heran, cari punya cari tak juga djumpanye...
then, tukar pic, online tayang gambar cantik2..
kot-kot tersempak ngan putera raja kat sini...
jangan putera raja tiruan sudah ler...
hihihi

6. BATU API
Rasullullah pernah bersabda...
dunia akhir zaman penuh ngan fitnah...
so tengok lah sekarang...
cuba tutup blog saya ni, masuk kat blog or page lain...
macam2 segment gosip, kata mengata senang didapati....
hihihihi
nak bajet konon2 kat sini takde benda2 cam tuh...
~harap2 takde.. mintak dijauhkan~

7. NOVEL CINTA
yang ni paling geli sekali...
kadang2 memang rasa nak muntah.... tapi kadang2 seronok jugak melayannyer...
ye la.. baca cerita indah2...
BF kasi bunga....
GF buat biskut.....
BF GF gi dating jalan2...
BF belanja air secawan..
GF bagi baju....
BF masuk minang....
last-last.... gaduh,....
belum kawin,
dah naik court kes penceraian, sama-menyaman berjuta-juta...

8. POLITIK
biasa lah...
masing2 nak menyampaikan wadah masing2...
dah nak poss kat surat khabar, kerajaan tak kasij, so poss je la kat blog yang free ni...
hahaha
apapun,
pada manusia yang dah upper 21, korang dah boleh, layak mengundi...
jangan takut2 utk berpolitik...
politiklah yang menentukan masa depan...
tengok negara orang, politik tak stabil.. berperang sana sini...
lepasan Phd pun mengganggur.....
renung-renungkan dan selamat beramal.

10. PUBLISITI MURAHAN atau TEMPAT SHOWCASE
dier ingat, dier ader kereta FERARI sebijik dah kaya lah...
so, kat page dier pun penuh lah gambar snap picture ngan keta tuh...
dier tak sedar...
yang orang kat sini, dah tak pakai FERARi dah...
semua guna jet roket, kapal angkasa...
tapi kalau show FERARI tu lojik la juga...
coz dalam satu kampung pun belum tentu yang mampu beli kereta tuh....
tapi ini....
kalau setakat keta myVi... pun nak tunjuk..
beli key chain singgit 40sen pun letak besar2 kat blog...
ni bukan lagi yg tayang BF...
mentang-mentang lah dapat anak Tan Sri... anak Dato,
habis... letak gambar dier kat blog...
then, tompang nih, gigih pergi rumah BF,
duduk atas sofa kayu jati, snap picture...
biar kepala tak nampak.. yang penting kerusi beli kat BALI nampak....
hak tuih...
hello...
nak tumpang glamer pun agak-agak lah...
dan ko ingat ko ader myVi.. ader HONDA dah kaya...
pak cik aku ada buldozer pun aku tak heran.... pegi mampus lah.

11. MELEPASKAN NAFSU
ni kes bahaya nih..
no komen...
sendiri mau ingat,,, sendiri mau paham...

13. KONGSIKAN ILMU
yang ni feveret aku... paling aku suka...
ilmu kan sesuatu yang tak terbatas....
dan setiap orang ader pengetahuan masing2 yang patut dikongsi bersama...

Anyway....
takde kesimpulan yang dibuat...
cuma nak cakap...
untuk diri aku... blog aku...
aku cuba jadikan blog ini bermanfaat untuk dikongsi dgn org lain
walau hakikatnyer saya tak pasti blog saya nih,
ader pengikut setia ke tidak...
loook...
pos2 yang dipublish kat sini kebanyakkan adalah info semasa....
yang saya perolehi dan rasa menarik dikongsi...
salah satu contohnyer....
this poss...

aperpun,
kadang2 saya masih tidak dapat untuk lari dari bercerita tentang sesuatu yang lain
contohnyer hal BF GF... family... life dan sebagainyer

kadang2...
bila saya baca blog kawan saya yang tottally cerita tentang BF dia,
yang tak sehebat mana pun, belajar pun tak la sampai tahap proffessor pun...
ia kadang2 membangkitkan keinginan untuk saya bercerita tentang kepunyaan saya...
namun atas pertimbangan akal yang waras....
baik sekiranya saya berkongsi dan kalau nak menunjuk pun
biarlah sesuatu yang pasti milik saya...

kalau tak...
nanti kang jadi cam one of the famous blogger yang story mory love story
dengan kekasihnyer cam pelakon korea tu bagai-bagai....
last2....
cinta tak kesampaian...
malu beb...
nanti mesti orang lain akan kata...

"padan muka... tu lah menunjuk... dapat yang kelebihan sikit nak tunjuk... dapat itu... ini... nak tunjuk... aku yang bapak ader 8 bijik marchedes ni pun tak heran..... ha.. sekarang dah putus cinta... kenapa tak tunjuk dok nangis guling2... bakar surat cinta bagai macam tunjuk moment cinta dulu.",

macam yang aku kata kat minah tu...

kuang... kuang.... kuang....

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...