Followers

Thursday, December 30, 2010

contoh kartun terbaik from Zunar

melihat kembali inbox2 lama saya....
saya tiba2 teringatkan
poo daripada pensyarah saya berkaitan kartun
alkisah
bahawa semua kawan2 saya dan sesiapa yang berkenaan
sedia ,maklum bahawa saya merupaka kartunis..
.... ece...ce...ce...
sejak biler ko kartunis,Tah???
aku sendirik tak perasan plak...
hihihi
ala... nak perasan la sikit
aku kan student Animasi
bukan ke animasi tu ader kaitan ngan kartun mengkartun...
so dalam istilah lain kartunis la oi....
~ok~
DITERUSKAN CERITA
sebagai kartunis muda, pelapis negara katakan,
kami didedahkan dengan kartun2 semasa
terutamanya yang menjd
tatapan ramai
antara kartun yang di sharekan dengan kami ialah kartun terbitan Zunar...

korang kenal tak ngan Zunar???

ala...
Zunar...
kartunis yang beberapa bulan lepas ditangkap...
bukan atas kesalahan khalwat atau yang sewaktu dengannyer...
tapi kalau tak silap, atas kesalahan berkaitan ngan politik
...ok...
saya tak tahu hal2 politik ni...
so saya tak nak ulas lebih
cuma apa yg nak dikatakan
kartun beliau adalah yang terbaik lah

simple...
......mudah difahami oleh segenap lapisan masyarakat...
dan
yang penting mengandungi satira berkaitan isu semasa...

menepati ciri2 kartun terbaik yang ai pelajari di fakulti TEKA
a.k.a
Fakulti Teknologi Kreatif dan Artistik
UiTM Puncak Perdan terchenntaa :)

....u ollz tgk la sendirik...
ok..

~wow~
aderkah beliau menyedarinyer????

~haduyai~
inikah pemimpin MALAYSIA ku???

kejamnyer macam ni..


patut pon barang2 LV, D&G dan sewaktu dengannyer bertambah murah


pemimpin jangan takuoot...
takoOT bini pon jangan
hehehe


zalimnyer abg polis....
my abg polis, jgn cam ni tau..

huish...

lihat perkataan tu dan tunggu 5 saat,
dasyanyer permainan politik..


OMG

~no komen~

wow

fun code :)

love u kak mah

2 in one

verri propa


maklumlah... barang harga semua naik...
so timbang tara pon naik ler jugak.

PENUTUPNYER

buat lah kesimpulan sendiri menggunakan akal fikiran masing2...
dan hanya orang lain dapat menilai seseorang itu,
bukan dirinya sendiri atau mereka2 yang telah dibayar...

renung-renungkan dan selamat beramal

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...