Followers

Monday, November 29, 2010

blogger yg terbengkalai + new job

salam sejahtera

menulis blog. it is very fun.
tapi kadang kala kesibukan duniawi menyebabakan aku gagal untuk membahagikan masa membuat catatan terindah di sini... hahaha
maybe betul cakap my mum... aku ni kurang disiplin...
and that why hidup aku tak berapa nak teratur...
maybe...

aperpon...
today aku akan meluangkan masa sepetang ni utk tulis dan mengupdatekan blog ni
dgn info2 yang berguna...
hahaha
~insya-allah~

lama aku mendiamkan diri...
diam-diam bukan seperti besi, diam berkarat..
insya-allah,
diam aku.... diam-diam si ubi, makin diam makin berisi...
jangan salah paham... bukan berisi diperut...
no... no... no....
i mean dari segi kehidupan dan kerjaya aku....
alhamdulillah, tamat semester 1 in animation..
resuktnyer tak tahu la macam mana...
hope everything is ok...
dan mungkin perjalanan aku dalam animasi akan berhen ti sekadar di semester 1
kerana selepas hari raya haji yg lepas,
aku telah meneruskan perjalanan,
manumpang kereta knight rider untuk ke ibu kota
dan memulakan sesuatu yang baru di luar jangkaan ku.
iya... sesuatu yg baru...
this picture is taken in the first day of my working day at FTIM.
u know...
seminggu after semester break, i got a phone call...
selama ini kekecewaanku yg terpendam rupanya dusta...
Kak Azean from FTIM telah menelefonku.
katanya Puan RJ asked her to invite me for some job..
aperlagi.. happy bukan kepalang la aku..
my mum sedikit risau memandangkan aku takde sedara-mara yg dok berhampiran bandar Sunway untuk aku menginap sepanjang tempoh kerja aku.
namun, masalah itu diatasi setelah aku di offerkan
untuk menuompang di rumah kak Azean.

Than setelah persetujuan dicapai...
sampailah aku di FTIM....

FIRST DAY:
just doin job,
buat apa yg disuruh dan membiasakan diri dgn sesuatu yg tak ku biasa...
sempat sembang dgn Pn. RJ and never get any clue tentang masa depan aku di FTIM
just RJ mengingatkan aku tentang masalah, dilema aku dlm bidang pengajian aku dan better untuk aku segera menyelesaikannya jika aku mahu berhaya dalam industri FESYEN.

SECOND DAY:
RJ mengomel aku..
katanya aku agak lambat bekerja, menyiapkan task yang diberikan..
entahlah..
betul jugak katanya..
dan dalam hati aku terus mengingatkan kata2 RJ semasa aku di interview dulu...
"awak belum bersedia untuk kerja"
gulp..... gulp...
aku meneruskan kerja sambil menghitung hari... lambatnya nak berlalu,.
then Kak Azean, yg melihat kesungguhan aku kemudiannya
berkali2 memujuk aku...
dia boleh mengpasskan aku any projek asalkan aku berminat although projek itu bukan under FTIM..

THIRD DAY:
the last day aku di FTIM..
tak tahu sama ada aku akan masih berkhidmat disini lagi atau tidak lagi...
semuanya bergantung pada RJ.
today, the whole day aku pulun siapkan task aku tanpa keluar pun utk lunch.
aperpon, maybe berkat kesungguhan aku..
than ptg itu RJ tanya aku,
"adakah aku berminat untuk berkhidmat lagi untuknya dan FTIM jika aku di panggil."
OMG.....
"yes, RJ.. i really2 interested."
hehehe...

than
aku pun hapi sambil terus feeling2 tak terkata
sambil
meneruskan sisa2 kehidupan
dan melakukan sedikit persediaan
bagi memajukan diri aku sendiri di masa depan kelak...
~insya-allah~

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...