Followers

Thursday, September 2, 2010

kepulangan????

esok nak balik kampung.....
wa bestnyer....
pagi2 dah nak berangkat ke syeksyen 17 coz bas aku pukul 8.35 pagi..
tak sabar giler...
tak semena2 mood raya dalam diri aku makin menebal.
SAPER TAK HAPPY,,,
setelah 2 bulan atau lebih aku di bumi SHAH ALAM yg gersang ini,
pagi2 nnt aku akan melangkah balik ke kampong...
yeeeha....
andale! Andale! haribba!!

aku pun mengemas la baju2 aku...
buku2 dan segala barangan aku.
ye la...
nak balik beraya, balik kampong.
takkan nak tinggalkan bilik ngan sepah....
THAT IS NOT ME,K...

so..
setelah agak letih mengemas,
aku pun mengambil tindakan drastik untuk berehat
sambil makan chikken chop yg aku beli kat bazar tadi..
sambil makan tu, aku online la..
Online FB, sambung sessi gaduh ngan si EGLUV SAYANG...
bosan bergaduh, aku pon masuk la ke page lain...
lepak di Berita Harian Online..

tiba2....
perasaan aku yg eksited nak balik kampung berubah...
TGK PIC DI BAWAH

ANGGOTA perubatan dan bomba membantu merawat penumpang bas persiaran dari Genting Highlands ke Batu Pahat yang tercedera selepas bas yang mereka naiki terbabas dan terbalik di Kilometer (KM) 35.1, Lebuh Raya Karak-Kuala Lumpur, petang semalam (2 Sept. 2010)

Wow, amat menakutkan bukan??
bagi aku penumpang bas yang suci lagi tidak berdosa ini.....
huh, takutnyer..
kadang2 aku fikir...
dah kalau benda nak jd, nak wat cam mana...
kalau bas tak eksiden pon,
tp kalau ajal aku dah sampai,
dah tertulis aku mati dalam bas, sow aku tetap akan mati jugak,kan?
coz tiada yang sebenar2 melainkan janji ALLAH SWT..

Aku bukan meminta,
tapi aku juga tidak mampu menolah,
andai kata ini adalah hari2 terakhir ku,
aku mohon kalian yang mengenali ku sama ada secara langsung atau pon tidak,
halalkan makan minum aku
dan memaafkan silap dan salah aku,
sepanjang aku bernafas di muka bumi ini...
sesungguhnyer aku ni manusia yang lemah yang tak dapat lari dari silap dan salah.
namun,
aku berdoa agar usia ku masih dipanjangkan umur
untuk mengumpul bekalan di sana
ssambil terus berjuang mencapai cita-cita murniku dimuka bumi ini.

namun,
andai sampai disini ketentuan tuhan,
aku tak bisa melawan,
sekadar berserah,
mungkin ini adalah yang terbaik untuk diriku
sesungguhnya dia maha mengetahui.

Bicara terakhirku,
salam sayang untuk semua
~ABAH~MUMMY~YASMIN~ANING~BASSIT~ECHAH~
dan keluargaku yang lain
serta sahabat2 sekalian.

SALAM AIDILFITRI
MAAF ZAHIR DAN BATIN

DARIKU
~FITRAH~

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...