Followers

Friday, January 7, 2011

suatu kenyataan yang susah diterima

hmmmm....
baru seminggu melangkah ke tahun 2011...
sebelum ni aku asyik berceritakan akan keindahan
dan betapa gembiranya aku dapat bertukar
ke kos pengajian yang amat kuminati

TAPI
dalam kegembiraan itu, ada kedukaan..

segalanya sebenarnya bermula telah lama
tapi hari ini baru aku telah memastikannya

atas dasar sikap aku yang memandang remeh.
tidak mengambil berat atas tubuh badan ku...
ya...
aku telah telah mengalami sesuatu yang sukar untuk ku terima..

beberapa bulan lalu,
simptonnya telah mula dilihat
namun, untuk menyedapkan hati,
aku sekadar berfikir,
ini adalah biasa sahaja
kuman-kuman yang gatal menghinggap ditubuh badanku
dan
sehari dua nanti matilah ia dibunuh oleh antibodi
sistem imunisasi tubuh badanku..
tapi aku silap

andai aku dapat undurkan masa itu.

dari segi fizikal,
mungkin org lain tidak akan melihat sakit yang ku alami ini..
tapi hanya diriku yang mengetahui

penyakit yang ku alami ni tak mungkin dapat disembuhkan
cuma, ubat-ubatan yang aku ambil,
akan mampu mengurang atau dalam istilah lain,
menidurkan virus untuk seketika.

namun,
jika serangan penyakit ini berhenti,
tidak bermakna virusnya telah mati...

mungkin dalam masa sebulan,dua bulan
atau setahun,dua tahun,
virus itu akan kembali semula...

dan yang paling menakutkan....
virus itu akan merebak.....
kalau kawin,
maknya my hubby akan dapat penyakit ni jugak
atau
jika serangan virus itu datang semasa sedang mngandung,
risiko bayi dalam kandungan untuk mendapat kecacatan otak
dan sebagainya

huhuhu

sedih bukan...
mmm...
tiba2...
pernyataan ini seakan mematahkan semangat aku yang baru jer mendapat semangat untuk tekun belajar di bumi shah alam ini...

entah lah
aku cuba redha dengan ketentuan tuhan....
cuma...
~sedih~
tah tahu nak kata apa

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...